28 de desembre, 2014

El 14 resumit.

Amb el dos mil catorze caducat, és l’hora de fer un xicotet resum de les activitats realitzades al llarg d’estos últims dotze mesos.
Enguany hem realitzat onze eixides senderistes, quasi totes amb suficient quantitat de participants per a les dimensions i pretensions d’esta agrupació.
Han sigut estes:

15 de febrer; marxa nocturna. La fem tots els anys, intentant fer-la coincidir amb la lluna plena de febrer, o de març, en esta hem anat a Figueroles per la serra Soterranya, i, Pla de Vinyé.

15 de març; serra Espadà. Des dels brolladors de Castro, visitem la nevera de Villamalur, vam esmorzar en la cima del Rápita, després vam visitar el Jinquer i el mas de la Campana.

18 d’abril; la ja tradicional ruta del divendres sant. Com tots els anys s’ha omplit de gom a gom l’autobús que ens porta fins al punt d’inici, Sant Joan de Penyagolosa; desde ací, per, Xodos(esmorzar),les Useres (dinar), i Costur, fins l'Alcora

11 de maig; les Torrecelles. Enguany aprofitant que no coincidia amb les carreres del Penyagolosa trails, hem recuperat esta marxa que ja vam estar realitzant durant prou anys.

21 de juny; mostra cultural d l’Alcalatén, en esta ocasió a sigut Llucena l’encarregada d’organitzar-la, i nosaltres, com sempre, no vam faltar a la cita.

19 de juliol; marxa a peu a Penyagolosa, XXXIV edició per al més antic dels nostres esdeveniments. Esta vegada un dels recorreguts més clàssics, i curts; pel más de la Parra i la lloma Bernat, dinar a Xodos i final a Vistabella.

1, 2, i 3 d’agost; Excursió a Euskadi. Enguany hem canviat el tradicional 3.000 del pirineu, per un cim de les muntanyes basques, l’Anboto, que amb els seus modestos 1.331m. ens va fer suar de bó, perquè eixíem des de Durango, a tan sols 119msnm. De tornada, vam entrar a Elciego a fer una visita a un famós  celler de la zona.
20 aniversari 9/12/2006

27 de setembre; Mitja Marató de Muntanya, i Marxa Popular. IX edició del nostre únic esdeveniment competitiu, que ja s'a fet un lloc en el calendari de carreres, i un día en el que col·laboren pràcticament tots els nostres socis.

9 d’octubre; marxa de la diada. En esta ruta el principal al·licient és la paella de llamàntol que ens preparen al mas de Madalena. Esta vegada la pujada l’hem fet pel barranc del Salt del Cavall, i, l’Esqueix; la baixada, com és habitual per Torremundo.

15 de novembre; marxa al voltant de l’Alcora. Una altra de les nostres marxes perfectament consolidades, esta vegada aprofitant que està buit  (algo bo calia trau-li a la sequera), hem passat per dins de l’embassament de la Foya, després Figueroles, i, a dinar, a Araya.

6 de desembre; els ports de Morella. Ruta per una zona molt bonica, llàstima que no anem més sovint. L’autobús ens va deixar a Portell de Morella, i ens va arreplegar a Cinctorres; en l’interval, vam estar veient ponts, meandres, formacions rocoses, boscos de roures,  i voltors, en la rambla Cellumbres i els seus voltants.

27 de desembre; la Santsilvestrada. Una altra de les nostres marxes gastronòmiques. Des de fa prou anys, a finals de desembre, ens reunim en Roques Llises, masia propietat d’uns dels socis més antics del Centre, per a celebrar amb un esmorzar de camaraderia el final de la temporada. Per a poder menjar i beure amb la consciència tranquil·la, deixem els cotxes a una distància prudencial, i ens apropem caminant; enguany des de la vall del riu Llucena, pel mas de la Fos, el Vincle, i Arminyá.

Teníem alguna altres programades que no van arribar a realitzar-se; la marxa al Montí, la marxa de la cirera, i l’eixida del robelló, no van suscitar gaire interés dels associats, i finalment, vam optar per suspendre-les.

D’altra banda, hem iniciat un projecte de col·laboració amb l’ajuntament denominat “descobrint l'Alcora” es tracta d'anar patejant el nostre terme municipal per mitjà d’una sèrie de rutes periòdiques, de baixa dificultat, que ens aniran acostant als llocs més interessants de la nostra contornada; al novembre es va realitzar la primera amb notable èxit de participants, i ja tenim emborronades algunes per al 2015.
Este any per primera vegada hem tingut presencia en la gala de l’esport local; al nostre president Eloi Catalàn, li han fet entrega del trofeu a la trajectòria esportiva, reconeixent-li així els seus molts anys d’arrimar el muscle fomentant l’esport; primer en el club ciclista, després en el Centre Excursionista, del que és membre fundador, i, president des de 2004.

Els que col·laborem en l’organització, manteniment, i, funcionament d’esta associació estem satisfets de com s’han desenvolupat les activitats d’este 2014; esperem que els que heu participat en elles, també ho estigueu, i així poder compartir amb vosaltres també les de 2015.